Bon Tardi!!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlyse Pluimers - WaarBenJij.nu Bon Tardi!!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlyse Pluimers - WaarBenJij.nu

Bon Tardi!!!

Door: Marlyse

Blijf op de hoogte en volg Marlyse

28 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve familie, vriendjes, vriendinnetjes en andere volgers,

Gisteren 27 januari om 5:45 kwam ik ruim op tijd aan op Schiphol met mijn paps en mams. Nadat ik mijn koffer van jawel MAAR 22 kilo had ingechecked gingen we op naar de koffie. Rond 8 uur was het tijd voor mij om afscheid te nemen van mijn ouders, wat gelukkig zonder tranen is verlopen (trots).

Daarna opzoek naar Antilliaanse guldens gegaan maar die waren helaas nergens te krijgen op Schiphol! Toen maar naar de Starbucks gegaan waar ik een meisje van ongeveer mijn leeftijd voor me had staan. Toen we allebei onze koffie hadden kwamen we er al snel achter dat we beide naar Curaçao vertrokken. Nadat we onze koffie op hadden gedronken en we naar het bord liepen om te kijken of we al moesten boarden stond er al LAST CALL. Oepsiee dat werd rennen!! Gelukkig op tijd maar wel als een van de laatste door de baggage controle gegaan en vrij snel daarna konden we al het vliegtuig in.

En wat een verademing is dat vliegen met KLM toch (mag ook wel eens gezegd worden). Ons eerste gerecht was Indisch (rijst met hete kip en boontjes) al is het even wennen om dit te eten om 11 uur 's morgens. We kregen ook een heerlijk mascarpone toetje met besjes. Onbeperkt drinken van water, thee/koffie en frisdrank was ook heerlijk.

Tussen door kregen we nog een yoghurtje, stroopwafels, nootjes en crakcertjes met lekkere Hollandse kaas. Ons tweede hoofdgerecht was pizza en koude pasta salade met brood en als toetje heerlijk vers fruit.

Als laatste kregen we nog een ijsje om alvast te wennen aan de Caribische sfeer heerlijk. Helaas deden in het vliegtuig de entertainment setjes het niet maar ik had gelukkig hele gezellige buren. Nadat ik na een snelle vlucht 9.5 uur was geland op Hato had ik na een klein kwartiertje al mijn koffer en hoefde mijn koffer niet door de scan (happy me, wat zie ik er toch onschuldig uit haha).

Bij de baggage was ik Anouk weer tegen gekomen het meisje van de Starbucks. We hadden de mensen die ons op kwamen halen al gecontact en waren er bijna zeiden ze (Antilliaanse snelheid dan). We hebben nog ruim een half uur moeten wachten voor ze ons kwamen halen. Gelukkig had ik een korte broek in mijn hand baggage want JEZUS wat is het hier heet.

Eenmaal aangekomen bij mijn tijdelijke onderkomen lekker in het zonnetje gaan zitten en gefacetimed met m'n ouders en familie. Toen de avond eenmaal viel en ik al lek gestoken was door de sanguras (muggen)
kreeg in onverwachts bezoek. Leguanen lopen hier gewoon vrij rond in tegenstelling tot Nederland waar ze lekker achter het glas zitten.

De tuin hier zit vol met de eerder genoemde Yuana's (leguanen), loras (papegaaien) en lagadishi's (hagedissen) dus je verveelt je geen seconde.

Vandaag een dagje in de tuin gehangen na een korte en slechte nacht. Toch een beetje last van een jetlag. Maarja dat mag de pret niet drukken. Vandaag nog even skyped met mijn liefste zus en een neefje Jaimy.

Morgen ga ik een dagje strand hoppen met Danique waarmee ik al een tijdje contact heb, ze werkt ook bij mij in het hotel. Morgen avond naar mijn eerste feestje in de Cabana samen met Danique en Loucka die ook in Avila werkt.

Ik vermaak me tot nu toe prima hier in deze heerlijke 30 graden, morgen lekker de zee in en het eiland verkennen. Ben wel blij dat ik lekker een weekje heb om te wennen aan de temperatuur en vooral de CULTUUR! Pa en Ma hebben hun reisje Curaçao ook geboekt dus die zie ik alweer over 8 weken! LoveIt!!

Ik probeer iedere week een blog te schrijven op djadumingu (zondag) dus jullie gaan nog genoeg van mij horen.

Liefs en hele dikke Sunchis

XXXXXX Marlyse


  • 29 Januari 2014 - 13:00

    Bregje Abspoel:

    Leuk Mar!! Klinkt helemaal geweldig. Geniet ervan en ik ben stinkend jaloers.. hahahaha

    xxxx

  • 30 Januari 2014 - 12:20

    Opa En Oma Pluum:

    we vinden je reisverslag geweldig, je hebt woord gehouden dat je snel van je liet horen bravo!het ziet er in eerste instantie prima uit en hop[en dat het naar je zin blijft daar. succes veel plezier en werk ze daar. zien je volgende verslag met belangstelling tegemoed, doeiiiiiiiiiii XXXXXXXXX

  • 30 Januari 2014 - 14:33

    Joke En Berend Breider.:

    Lieve marlyse leuk je eerste reisverslag en we hopen er nog heel veel van je te lezen. Geniet van de mooie tijd daar! Een dikke knuffel van ons. Liefs Joke en Berend.

  • 02 Februari 2014 - 22:43

    Opa Ed En Oma Els:

    Hoi Marlyse
    We hebben je verslag gelezen en vinden het spannend wat je allemaal mee maakt.
    Morgen gaat het echt beginnen en wensen je succes met alles wat ga doen.
    We blijven je volgen, een dikke kus van ons XXX

  • 05 Februari 2014 - 22:15

    Oma Hoog:

    Leuk om alles te lezen wat je meegemaakt hebt, als dit zo 5 mnd. doorgaat heb je wel de tijd van de leven.
    Werk ze en nog veel plezier. Dikke knuffel Oma Hoog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlyse

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 446
Totaal aantal bezoekers 10450

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 30 December 2015

Backpacken in Indonesie

27 Januari 2014 - 21 Augustus 2014

Stage Willemstad, Curaçao

Landen bezocht: