Karnival en heel veel meer!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlyse Pluimers - WaarBenJij.nu Karnival en heel veel meer!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlyse Pluimers - WaarBenJij.nu

Karnival en heel veel meer!!

Door: Marlyse

Blijf op de hoogte en volg Marlyse

10 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve blogvolgers,

Bij deze weer mijn verslagje (en sorry weer een week overgeslagen).

De afgelopen twee weken heb ik weer veel leuke dingen gedaan en meegemaakt. Allereerst gingen we zelf karnavallen in de Tijd waar een Nederlands feest was! HEEEEEEEL erg gezellig alleen de volgende dag flink last van de wel bekende "dak schade". Maar he dat kon de pret niet drukken.

Dat weekend hadden we ook een lang weekend en dus drie dagen de tijd om naar het strand te gaan. Zaterdag de hele dag naar Zanzibar geweest en zondag toch maar naar de carnaval in de stad gaan kijken. We waren er al om 1 uur met een mega koelbox vol met drank. Om 6 uur kwam de parade natuurlijk een uur te laat aan bij ons. Maar he we beginnen langzaam te wennen aan de Antilliaanse cultuur.

We hebben geen seconde spijt gehad van het feit dat we niet naar het strand zijn gegaan en in de bloed hete stad zijn gaan staan. WAT KUNNEN DEZE MENSEN FEESTEN. De optocht was zo ontzettend gaaf en de kostuums onwijs mooi. De muziek was natuurlijk helemaal top. Ook dit werd een latertje maar een top avond!

Maandag hadden we dus nog een lekker extra dagje vrij en ben ik met al mijn huisgenootjes naar een van de mooiste stranden van het eiland geweest. Cas Abao, bij deze moet ik Kirsten ook echt gelijk geven dat het mooier is dat Playa Porto Mari. Pap, Mam en Cher you guys are going to lovee it!!

Dinsdag was de afsluiting van carnaval en we waren uitgenodigd door de militairen om bij een stand te komen te staan. Wat een gave ervaring was dit! Tussen lokals met heel veeel muziek, drank en heerlijk Antilliaans eten. In de optocht waren alle kostuums helemaal verlicht en het was super gaaf om mee te maken.

Dan maar weer eens wat info over het gene waar ik hier voor ben STAGE! Op mijn stage krijg ik steeds meer verantwoordelijk en dus meer te doen. Veel beter want het begon een beetje saai te worden. Gelukkig leer ik nog wel bijna iedere dag nieuwe dingen en ben ik steeds vaker onder de gasten wat ik erg leuk vind.

Dit weekend ook heerlijk op het strand gelegen en met de LOCO bus geweest. Ook dit was weer een hele ervaring. De LOCO bus lijkt een beetje op de kwibus die wij kennen van alle leuke ritjes van Fortuna. Alleen deze bus is helemaal open en rijdt gewoon doelloos over het eiland om je vervolgens af te zetten bij een feestje.

De afgelopen weken ook veel uiteten geweest en heerlijk geluncht. Ik geniet nog steeds van alles wat ik doe en wat ik mee maak. Wat ben ik blij dat ik gekozen heb voor een stage in het buitenland. Ik heb er nog geen minuut spijt van gehad, wat zeg ik geen seconde!!

De tijd vlieg want mijn lieve paps en mams komen alweer over minder dan 3 weken. Ook ik heb dan lekker vrij om leuke dingen te doen.

Lieve mensen dit was het weer voor deze keer. Jullie horen snel weer van mijn (Antilliaanse snelheid dan). En owjaa alle foto's zijn op facebook te vinden.


Liefsee en Dikke Kuss


Ps. nog even afsluiten met wat Antilliaans: Te otro bia!

  • 10 Maart 2014 - 11:54

    Opa Ed En Oma Els:

    Hoi Mar, we hebben Zaterdagavond al een heel gesprek gehad maar deze brief is weer heel leuk.
    Groetjes van ons.

  • 12 Maart 2014 - 23:01

    Joke En Berend:

    Hoi marlyse ,we hebben weer genoten van je verslag! Liefs uit delft!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlyse

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 10450

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 30 December 2015

Backpacken in Indonesie

27 Januari 2014 - 21 Augustus 2014

Stage Willemstad, Curaçao

Landen bezocht: