Colorwalk, Suri meideni, painted party, Es en meer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlyse Pluimers - WaarBenJij.nu Colorwalk, Suri meideni, painted party, Es en meer - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlyse Pluimers - WaarBenJij.nu

Colorwalk, Suri meideni, painted party, Es en meer

Door: Marlyse

Blijf op de hoogte en volg Marlyse

28 Juni 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon Tardiiii lieve volgers,

We zijn alweer een maand verder, wat gaat de tijd toch snel! Ik was gebleven bij eind mei. Het eerste weekend van juni (1 juni) hadden ik en twee huisgenootjes ons ingeschreven voor de colorwalk door Willemstad. Het heet hier de color walk ipv. run omdat het hier inmiddels standaard 36 graden is en dus veel te heeet. Ook 's nachts zitten we regelmatig op de 30 graden!

Maarja anyway we moesten dus om half 7 klaar staan in Otrabanda echt een top tijd na een avondje stappen. Helemaal onder de gekleurde poeder en echt een top ervaring rijker waren we om 9 uur 's morgens alweer thuis!!

Dat weekend kwamen er ook 4 meiden uit Suriname bij ons in huis voor een weekje vakantie. En wat een toppers waren dat, Hester, Richelle, Yvonne en Lisa ik heb van jullie genoten en wat is die week snel voorbij gegaan. We zijn met z'n alle twee keer gaan eten, De BBQ aan gedaan, we zijn naar cabana geweest, naar zanzi en naar de Painted party in Bermuda. Voor foto's zie facebook hahaha

Op 10 juni kreeg ik het heerlijk bericht dat mijn lieve vriendinnetje Esther mij twee weken op komt zoeken vanaf 1 juli!! YESSSS!!

Die week heb ik ook mijn vervangende opdracht gehaald en de eerste helft van mijn derde jaar helemaal afgesloten. Dat was echt een lekker gevoel.

En toen stond alweer een top weekend voor de deur. Ik ging 14 en 15 juni met mijn twee lieve vriendinnetjes Annelieke en Danique naar BONAIRE!!. Wat een top weekend hebben we daar gehad. We vlogen zaterdag ochtend al om 7:00 en het was wel geteld 15 minuten vliegen met een mini vliegtuig!! om 9 uur werden onze zuurstok roze scooters afgeleverd bij ons heerlijk luxe appartement. We zijn toen gelijk gaan rijden langs de kust en door de natuur. We zijn naar het Gotomeer geweest, naar beach club spice en naar sorobon beach! Wat is het toch een prachtig mooi groen eiland ZONDER STOPLICHTEN!! 's avonds hebben we lekker sushi gegeten en zijn we daarna lekker naar ons bed gegaan. De volgende dag zijn we weer op tijd op pad gegaan. Deze keer gingen we naar de slaven huisjes, de zout piramides, de vuurtoren en gewoon weer door de ongerepte natuur crossen op onze scooters! na weer een dagje scooteren en bloed hete zon hebben we lekker bij het appartement gezwommen en gegeten. Daarna hebben we de scooters afgezet bij de verhuurder en die wilde ons terug brengen naar "Flamingo" het vliegveld van Bonaire. Foto's zijn weer op facebook te vinden.

De week erna was alweer mijn laatste stage week. Wat zijn de afgelopen 5 maanden voorbij gevlogen! Gelukkig heb ik mijn stage bij Avila afgesloten met een 8 en waren ze meer dan blij dat ik nog een maandje kon blijven werken. 19 juni was de dag dat mijn lieve huisgenootje Tanja haar 20ste verjaardag mocht vieren. Samen met Wen en Tan ben ik die avond lekker bij Ginger gaan eten, waar we Dushideal (soort van groupon) bonnen van hadden. Mega lekker gegeten!

22 juni was de allerliefste papa jarig alleen dit jaar moest ik het mee vieren via facetime!!! gelukkig was mijn kaartje weer aangekomen!! TOP! de 22 hadden we ook het afscheidsetentje van mijn lieve cura vriendinnetje Danique! Heerlijk bij de gouverneur gegeten met daan, wen, tan en liek!

Dinsdag heb ik toen maar een half dagje gewerkt omdat ik met Danique nog het halve eiland over moest crossen. Sleutels weg gebracht, auto weg gebracht, laatste souvenirs gehaald en toen een hapje gegeten. Helaas was het toen alweer tijd om samen met Tanja en Daan naar het gevreesde Hato te rijden. Na een uurtje te hebben gewacht, was het toch echt tijd om te boarden. En jahoor natuurlijk weer tranen met tuiten. Dushi ik mis je nog steeds heel erg!! Gelukkig zie ik der over 7 weken weer!
Ik heb hier wel echt vriendinnetjes voor het leven gemaakt!

Wo 25 juni kreeg in op kantoor in Avila een brief dat er een pakketje voor mij lag bij het postkantoor. Deze ben ik na werk gelijk op gaan halen en thuis open gemaakt. Dat werd natuurlijk weer janken toen ik de kaart van Cher als eerst las! Ik heb echt de liefste familie en vrienden! TNX again! M'n hele huis is versiert met vlaggetjes TOP.!

Ik werk tegenwoordig halve dagen en dat betekend iedere dag een paar uurtjes op het strand. Ik heb nog maar een paar weekjes en dat begin ik me helaas steeds meer te realiseren. Het leven is hier ZOOOO goed!!

Iedereen is hier trouwens ook super enthousiast over de voetbal en het hele eiland kleurt oranje als ze weer moeten spelen! Dan voel je je toch weer een beetje thuis! Ik heb weer veel meegemaakt en heeel veel leuke dingen gedaan!! Jullie horen snel meer van mij!

PS.
- Dinsdag is Essie hier voor 2 weken
- Over 19 dagen is Cher EINDELIJK hier
- En over 53 dagen ben ik alweer op Schiphol!!


Liefs en hele dikke kus .xxxxx Bon weekend iedereen!!

  • 28 Juni 2014 - 18:39

    Yvonne:

    Was zeker leuk ons weekje bij jullie! Heb er ook van genoten!!

    Geniet nog van je laatste weken en al je bezoek! :)

    Liefs

  • 28 Juni 2014 - 19:50

    Lisa Van Lierop:

    MARLYSE!

    Ik zie dat Yvonne me al voor is, maar ook ik wilde hier even een teken van leven geven ;)
    Mijn fotoboek is donderdag binnengekomen en als ik dan al die mooie plaatjes terug zie.. en dan bedoel ik natuurlijk ook die van Curaçao! Wat heb ik een top vakantie gehad bij jullie!

    Heel veel plezier je laatste weken met iedereen die je op komt zoeken en de groetjes aan Wendy, Tanja en Rob! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlyse

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 10435

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 30 December 2015

Backpacken in Indonesie

27 Januari 2014 - 21 Augustus 2014

Stage Willemstad, Curaçao

Landen bezocht: