Jeep safari, Koningsdag, Marco, Duiken en meer!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlyse Pluimers - WaarBenJij.nu Jeep safari, Koningsdag, Marco, Duiken en meer!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlyse Pluimers - WaarBenJij.nu

Jeep safari, Koningsdag, Marco, Duiken en meer!!

Door: Marlyse

Blijf op de hoogte en volg Marlyse

14 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve volgers van mijn blog,

Ik kreeg hier en daar alweer de vraag waar mijn blog bleef. Bij deze dus mijn blog over de afgelopen maand.

Ik heb de afgelopen maand super veel leuke dingen gedaan en het super druk gehad ik het hotel.

De ener laatste week van April heb ik veel aan school gewerkt, jaja zelf op een nationale vrije dag samen met Iris. Op woensdag zijn we lekker met de meiden naar Cabana gegaan. Die week was er in het hotel ook een lansering van een nieuw menu op het Belle Terrace (Dat is het restaurant in Avila)
Heel erg gaaf om mee te maken en uitleg te krijgen van de chef over de mega culinaire gerechten. Op facebook zijn alle foto's te vinden.

Dat weekend zijn we met alle huisgenootjes een Jeep Safari gaan doen over het eiland. We hebben de Hato vlakte bekeken (woestijn)en we zijn door grotten heen gekropen waar echt wel honderden vleermuizen te waren. Na de grotten zijn we door gereden naar Boka acsension waar de zee met een enorm geweld tegen de rotsen aankomt en wat DE plek is om zeeschildpadden te zien en die hebben we dus ook veel gezien. Daarna zijn we door gegaan naar een geiser, hier werd het wilde water van de zee met een enorme kracht omhoog geduwd door een gat en spoot meters hoog de lucht in. Erg gaaf om mee te maken. Vervolgens zijn we naar de "Blauwe kamer"gegaan. Dit is een holte in een berg waar het water zo enorm blauw is en zulke mooi vissen zijn, dat kan je je niet voorstellen mits je het hebt gezien. Het leuke hiervan was dat we eerst zo'n 5 a 6 meter naar beneden moesten springen de zee in omdat je het niet via gewoon vlak land kan bereiken. We hebben hier gesnorkeld het was echt geweldig! Als afsluiter zijn we toen nog naar een super klein en mooi strandje geweest.

De hele dag sloten we af me een sushi diner omdat ons huisgenootje Daphne de 30ste zou vertrekken.

Dan hebben we gelijk een bruggetje naar KONINGSDAG!! Dit werd hier gewoon gevierd op de 30ste en dat betekende extra vrije dagen. We zijn 's morgens lekker Hollands over de markten gaan struinen. Overal muziek en natuurlijk DRANK om 11 uur zaten we al de Vodka, maar mijn god wat was het heet die dag. Na van 11 tot 4 in dik 35 graden gelopen te hebben zijn we lekker naar huis gegaan omdat ons 's avonds nog een leuk feestje stond te wachten. We hadden namelijk kaarten voor Latin Village bij landhuis Brievengat. En een mooi feestje was het zeker, met als afsluiter DJ Flexican en Sef

Het weekend van 3 mei ben ik op zaterdag met nog 2 andere huisgenootjes gaan snorkelen bij Tugboat. Dit een soort van gezonken boot/schip waar enorm veel vissen zitten. Dankzij de GoPro van een huisgenootje hebben we super mooie foto's en een mooi filmpje. Maaaaar!!! 's avonds was de avond waar we ons al weken op aan het voorbereiden waren MARCO BORSATO!!! Wat een TOP avond hebben we daar gehad met alle meiden. Heerlijk zo'n concert in de buiten lucht aan zee en wat is deze man nog goed! De hele avond lekker gezongen met alle liedjes en 's avonds met pijn in de voetjes naar bed. Het duurde namelijk van 19:00 tot 00:30.

Dinsdag 6 mei was mijn lieve vriendinnetje Danique jarig en zijn we met 4 meiden heerlijk sushi gaan eten. De dagen die volgde heeft Danique ook bij mij geslapen omdat helaas haar hele huis was leeg gejat en ze zich er niet meer veilig voelde. Die donderdag ontving ik mijn eerste post van mijn lieve tante Sandra en nichtjes en neefje uit Twente! Wat maakt een kaartje van bekende je toch altijd weer blij!!

9 mei zijn we met alle huisgenootjes bij het Lions dive hotel gaan eten omdat helaas de volgende dag ons lieve huisgenootje Peggy na 7 maanden Curaçao weer naar huis moest. De volgende dag ben ik eerst met Rob, Wendy en Tanja gaan duiken. ZOOOO GAAAAAAF. Om vervolgens na onze eerste 5 meter duik te racen naar Hato en in tranen afscheid te nemen van Peggy.

Op zondag moesten we de hele dag duiken voor onze PADI cursus. Wat was dit weer gaaf zeg. Voor het eerst op 13 meter geweest en norm genoten van alle vissen het koraal en de rust hahaha. Helaas moest ik op zondag avond werken omdat we een concert van Leslie Vos hadden in het hotel. Heel erg leuk om een keer zo'n groot evenement binnen het hotel mee te maken maar ik was 's avonds wel KAPOT!

Afgelopen week heb ik ook en weekendje Bonaire geboekt met twee vriendinnetjes van het eiland. 14 en 15 juni gaan we weer voor 20 minuutjes het vliegtuig in! Het aftellen is nu ook voor mij begonnen want ik zit nu ruim drie en een halve maand hier in Curaçao. Wat gaat de tijd toch snel. Ben blij dat ik mijn ouders al heb gezien want ik mis Cher echt heel erg. Deze week ik ook de laatste week met mijn gekke en lieve maatje Iris. Wat ga ik haar missen, volgende week maandag staan we dus weer jankend op Hato.

Lieve mensen dit was hem weer voor deze keer. Op 21 augustus land ik weer op Nederlandse bodem op echt een heerlijke tijd, NOT 7:00 's morgens. Ik ga de komende 5 weken nog keihard aan mijn onderzoek en dan kan mijn vakantie beginnen. Ook ga ik nog keihard genieten van alles wat ik hier meemaak zie en doe.

Liefs en hele dikke kus.

Marlyse xxxxx

  • 14 Mei 2014 - 18:15

    Joke En Berend:

    Hoi marlyse, wat heb je het toch heerlijk daar! Wij genieten van je verhalen en je mooie foto's. Dikke knuffel van ons.

  • 15 Mei 2014 - 17:53

    Marlyse Pluimers:

    Helle dikke knuffel terug! haha gelukkig genieten jullie ervan. Moet er echt tijd voor inplannen anders komt er niks van terecht. Veel te druk met van alles en nog wat!

    Dikke kuss xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlyse

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 10422

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 30 December 2015

Backpacken in Indonesie

27 Januari 2014 - 21 Augustus 2014

Stage Willemstad, Curaçao

Landen bezocht: