Vakantie met met papa en mama - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlyse Pluimers - WaarBenJij.nu Vakantie met met papa en mama - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Marlyse Pluimers - WaarBenJij.nu

Vakantie met met papa en mama

Door: Marlyse

Blijf op de hoogte en volg Marlyse

13 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Lieve vriendjes, vriendinnetjes en familie,

De tijd is weer voorbij gevlogen want ik heb stiekem 3 weken overgeslagen met het schrijven van een Blog. Bij deze maak dus je borst maar nat!

De week na 20 maart (mijn vorige blog) begon het aftellen tot mijn lieve papa en mama aankwamen op Dushi Korsou! Dat ging vrij snel aangezien het deze week in het teken stond van "Spring Break"". Ben dat weekend met al mijn lieve huisgenootjes naar kokomo gegaan om daar tot in de vroege uurtjes te feesten!

De 4 dagen daarna ging heel snel voorbij, het is druk in het hotel en we hebben/hadden erg leuke evenementen. Ik krijg steeds meer verantwoordelijk en ben erg op mijn plek nog steeds. Het aantal producten wat we aan school af moeten leveren valt af en toe wel even tegen. Af en toe een zondag thuis blijven ontkomen we nu niet meer aan.

Maar natuurlijk snel naar de 27e maart wanneer mijn ouders zouden landen op Hato. Ik had natuurlijk een paar uurtjes vrij genomen en was met vriendinnetje Danique naar Hato gereden. En ja hoor nooit is het druk op de Juliana brug en nu was de helft afgesloten en deden we er zo ongeveer een uur over, wat normaal net 30 minuten rijden is. Vol Spanning een beetje achter een paal gaan staan en na 30 minuten wachten kwamen ze dan eindelijk het naar buiten. En zo als een vader dochter relatie betaamt zag vaders me natuurlijk weer binnen 1 seconde staan. Mama was gelukkig wel heel erg verrast.!

'S avonds lekker uiteten geweest met pap, mam en Danique bij Zanzi bar en de volgende dag frisse TEGENZIN weer naar het hotel. Na een dag die voorbij kroop papa en mama een rondleiding gegeven door het hele hotel! Ik vond het erg leuk om te laten zien wat ik allemaal doe. Daarna naar mijn huis gereden om wat spulletjes te pakken en te laten zien waar ik woon!

Zaterdag en zondag nog rustig aangedaan en lekker naar het strand geweest. Zaterdag gewoon Zanzi omdat daar HAPPY HOUR is en dat vond natuurlijk Erik Pluimers heerlijk met een Polar in zijn hand. Zondag naar het heerlijke Port (Cas) Abao geweest en daar vielen voor het eerst de mondjes open. "Wauw" wat een mooi strand.!!

Maandag moest er weer gewerkt worden door mij konden pap en mam nog lekker een dagje chillen!!

De rest van de week is zooo snel gegaan. We zijn nog naar Playa Porto Mari geweest 3x, 3x Cas Abao 1x Daaibooi 1x Mambo, 2x naar Lagun en 1x naar de grote knip!

Aan het grote knip verhaal ging helaas nog een helse ochtend vooraf. Ik ook altijd met mijn goede ideeën. 'S morgens vroeg met papa, mama afgezet op Lagun om vervolgens zelf door te gaan naar het Christoffel park. Na een ACHTBAAN ROAD aangekomen bij de "Christoffel berg"!
Daar begon het feest. Met frisse moed begonnen papa en ik aan de klim maar JEZUS (heb ik wel 100x gezegd) wat een KUT (wel 1000x gezegd) berg. Het was zo ontzettend zwaar en alleen maar klimmen en klauteren over rotsen en langs afgronden. De toch naar boven duurde een uur en na even uitpuffen begonnen we aan de tocht naar beneden. OOK EEN HEL!! Onderweg helaas nog een uitvaller tegen gekomen die door de politie de berg af getild moest worden en met de ambulance werd vervoerd.

Verder zijn we nog naar Punda geweest om te winkelen, de ronde markt te bekijken en de drijven fruit markt te bekijken. Papa en mama hebben leuke souvenirs gekocht net als ik trouwens.

Ook hebben we natuurlijk de pondjes brug 100x op de foto gezet en de cruise schepen gezien. De foto's van dushi en Korsou bij het Wilhelmina plein konden ook niet ontbreken.

Na de vele strand bezoeken, heeeerlijke etentjes (gouverneur + Scampi's), veel gelachen en afzien, gezelligheid & warmte kwam aan al het moois helaas VEEEL te snel een einde. Helaas zat na twee weken de pret er alweer op en gingen we met lood in onze schoenen, woensdag ochtend naar het Avila hotel. Na afscheid genomen te hebben op de parkeerplaats had ik gelukkig een hele drukke dag om mijn gedachten te verzetten.

Ik heb het zo onwijs naar mijn zin gehad met de allerbeste ouders van de wereld. Na een jaar waarin we niet zoveel leuke dingen met elkaar konden doen was dit extra genieten!!

Inmiddels zit die werk week er ook weer op en hebben ik zojuist met Quinten heeerlijke vis pakketjes gemaakt voor op de BBQ van vanavond.

Ik ga paps en mams natuurlijk onwijs missen en het is even wennen dat ze niet meer hier in Curaçao zijn. Inmiddels zit ik hier alweer bijna 12 weken en wordt het tijd om uit te kijken naar de komst van de allerliefste zus.

Weer een hoop mee gemaakt en gedaan dus, met als afsluiten natuurlijk Pastechi & Stoba, Antilliaanse verrukkelijke specialiteiten waar paps en mams niet genoeg van kregen!

Lieve mensen dit was hem weer voor deze keer. See you soon!!

Ayo!!!


Liefss en kussjes Marlyse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlyse

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 10420

Voorgaande reizen:

29 November 2015 - 30 December 2015

Backpacken in Indonesie

27 Januari 2014 - 21 Augustus 2014

Stage Willemstad, Curaçao

Landen bezocht: